2017-02-11

Gaitasun digitala neurtzen

Aurrekoan markoei buruzko hausnarketa egin nuen, zeinetan jarrera irekiaz eta gaitasun digitala lantzeko bost ataletaz erreflexionatu nuen. Oraingoan ordea, konpetentzia digitala neurtzeko galdetegiaz arituko naiz. eDIGCOMP ikastaroan IKANOS proiektuaren berri izan baitugu.

IKANOS proiektuak gaitasun digitalak ebaluatzeko autodiagnostikoko galdetegi bat du, on-line egiten dena. Galdetegi honi esker hiritar bezala daukagun profil digitalaren berri izan ahal dugu. Era erraz batean eta 15 munututan, gutxi gorabehera, egiten den inkesta bat da. Emaitzak aginte taula eta txosten baten bidez helarazten dizkizute momentuan bertan.

2. jarduera gisa, IKANOSen galdeketa egin behar izan dugu. Benetan interesgarria den inkesta bat da, bakoitzaren gaitasun digitala neurtzen delako. Esan bezala, 15 minutu inguruko ariketa da, baina niri luze samarra iruditu zait. Zenbait kasutan ITEMak orokorregiak iruditu zaizkit, beharbada zehatzagoak balira, zuzenago erantzungo nuke. Hala ere, nire ustez gaitasun digitalaren arlo guztiak ukitzen ditu inkestak. Beraz, esan nezake, erraminta egokia dela konpetentzia digitala neurtzeko.

Aipatu bezala, galdetegia egin eta emaitzak eskuratu ditut. Galdeketa egiten nuen bitartean guztiz kontzentratuta nenbilen ITEM bakoitzean, erantzunak ahalik eta zuzenenak emateko. Emaitzak agertu direnean ordea, zenbait sentimendu kontrajarri izan ditut. Alde batetik, poztu naiz eta harro sentitu naizela onartu behar dut; urteak baitaramatzat konpetentzia digitalean trebatzen. Baina bestetik, dezepzioa sentitu dut, uste baino hutsune gehiago ditudalako.

Laburbilduz, IKANOSek eskura jartzen duen galdetegia guztiz baliagarria da hiritak batek duen maila digitala neurtzeko. Irakasle bezala, gaitasun digitalaren ardura ezinbestekoa dela deritzot. Beraz, sentimendu kontrajarriak eta hainbat gauza hobetzeko izan arren, gogor ekin behar diogu gure lanbidean gero eta garrantzitsuagoa den konpetentzia honen trebakuntzan.

2 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. BERBA EDERRAK dira zureak Aizpea Ikanos Testari buruz:
      BATETIK baliagarria da hiritak batek duen maila digitala neurtzeko.
      BESTETIK Irakasleentzat, ezinbestekoa
      Eta bukatzeko BIDEA aurrikusten dugu: hainbat gauza hobetzeko izan arren, gogor ekin behar diogu gure lanbidean gero eta garrantzitsuagoa den konpetentzia honen trebakuntzan.
      Segi HORRELA Aizpea
      J

      Eliminar